Informasjon etter en arbeidsuke med Aktiv bedrift

Postet av Avinor den 13. Jan 2017

Etter en uke med Aktiv bedrift-kampanjen er det med stor glede vi ser at aktiviteten er stor, pr nå har vi 700 deltakere!

Underveis har vi registrert noen problemstillinger vi ønsker å klargjøre.

Lag og deltakere

Hensikten med Aktiv bedrift er å få så mange som mulig litt mer aktive

For mange blir konkurranseinstinktet vekket og motivasjonen til stor aktivitet er høy.

Vi ønsker ikke at kollegaer skal føle seg presset ut av et lag fordi man føler at man ikke er aktiv nok, og at laget ikke kommer høyt på listene. Det viktigste er at vi motiverer hverandre til aktivitet, og har det moro underveis. Vår oppfordring er å finne på aktiviteter som passer for alle. Som eksempel kan en gåtur etter jobb og en hyggelig samling etterpå gir et poeng til alle som er med.

Husk at vi samler poeng individuelt også, for de som vil utmerke seg i toppen :-)

Mangler innlogging og passord

Vi er oppmerksomme på at ikke alle gode kollegaer i Avinor har fått e-post med passord, vi ønsker å ha med alle! Dersom du har en kollega eller flere som ikke er invitert til Aktiv bedrift – be dem ta kontakt med oss på aktiv.bedrift@avinor.no

Informasjon om hvordan man oppnår poeng.

Systemet akkumulerer IKKE tid på flere registreringer samme dag. Går man f.eks. til og fra jobben med 2 x 15 minutter, så MÅ man registrere 30 minutter for å oppnå poeng. Man kan ikke registrere 15 minutter 2 ganger.

Aktiviteter som registreres må altså være på minimum 30 minutter. Har man tre aktiviteter av 30 min varighet vil man oppnå 3 poeng.

Inaktive påmeldte (konsulenter)

Vi har invitert konsulenter til å delta på Aktiv bedrift, vi har ikke hatt mulighet for å skille mellom konsulenter som er nært tilknyttet Avinor, og de som er innom oss en sjelden gang. Dersom det er inaktive konsulenter knyttet til et lag så kan vi deaktivere dem, men da må vi ha beskjed om det.


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.